Posted by ReDZuaN



Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Moga - moga semua dalam keadaan baik. Alhamdulillah dah hari ke - 27 kita berpuasa. Semalam aku pergi shopping cari baju untuk interview nanti (bukan untuk raya) bukan tak nak beli baju melayu baru, rasanya elok lagi baju lama jadi pakai aje la nanti. Bak kata Orang lagi lama lagi elok. haha. Sejurus aku sampai AEON bukit tinggi aku pergi parking kereta, naik escalator. Naik naik masuk butik Seed, jalan jalan terserempak pulak dengan Ah Seng.

BiRd : Assalamualaikum. oi lan. (aku senyum macam kerang, boleh ke kerang senyum?)
AhSeng : oi ko..
BiRd : Ko dgn siapa lan? awek eh?
AhSeng : Mestila.. haha (ko tipu aku... aku tahu la weh) ko sorang je ke wan? ko datang dengan siapa?
BiRd : Aku datang dengan abg aku. mane awek ko? tak de pun..

AhSeng : Adela.. (aku tahu ko tipu..) Oo, ko dah ada blog sendiri eh wan?

BiRd : Alamak, macam mana ko tahu.. aduh.. ko pakai traffic feed jugak ke...
AhSeng : ha.. adela.. ada blog, senyap senyap ko yer wan..

BiRd : Aduh, kantoi pulak..

*Akhirnya aku kantoi gak.. ingat tak nak bagi tahu sesiapa aku ada blog. Bukan apa, sebab aku bukan selalu update pun.

Motif motif, haha apesal aku letak gambar kat atas tuh.. aku baru petik duit raya (petik kelapa sawit) pagi tadi sebenarnya.. macam best jer nak letak kat blog. hehe. Ini lah part time aku, paling tinggi aku pernah dapat RM250 sekali petik. Aku pernah berangan.. macam ni tak payah kerja Engineer kerja petik kelapa sawit pun bagus jugak.. bayangkan.. RM250 x 30hari = RM7,500.00 perh memang banyak.. hehe tapi kalau ada ladang kelapa sawit la.. tapi aku petik 2 minggu sekali je.. hehe. Patutla peneroka felda tu kaya kaya eh. Tapi tadi aku dapat RM73.50, alhamdulillah dapat la jugak duit raya.. tadi dapat 210kg, 210kg x 35sen = RM73.50. Tapi dulu 1kg dekat 60sen. Bayangkan 210kg x 60sen = RM126.00. Itu dulu la masa dekat dekat nak pilihanraya.. memang tak ingat naik harga..Persoalannya. Siapa yang Kawal harga kelapa sawit ni? ade sesiapa boleh tolong? tak pe la, nanti ada masa aku cari.. macam mana?, paklah kata pertanian adalah perniagaan tapi harga dah turun sampai 35sen. Harap harap naik lepas ni.. hehe



"Friendship... is not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything" -Muhammad Ali-





This entry was posted on Saturday, September 27, 2008 at Saturday, September 27, 2008 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

1 comments

Anonymous  

oooo...aku terus jer igat peristiwa 2.. bagus2..time 2 da dekat nk raye..
xpe wan x pyh nk segan2..aku pon jarang gak update..

November 3, 2008 at 10:29 PM

Post a Comment